Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Facebook Wan Hazel LINK Wan Hazel fromspring
Get This.
Home » » Saya sudah dewasa???

Saya sudah dewasa???

 
hye...!!..hehe..da knp pulak dgn aku nie kn tersengih2 cm kerang busuk la pulak..haha..bkan ape saje nak hapy2..ylar owg tgah bersuke ria di rumah tanpe mmbuat ape2..hehe..hah nmpak x tajuk aku tok entry kali nie??Saya sudah dewasa???hehe..eh ykew aku da besar?hah bkan besar badan jew taw..besar sgale2 nye..dari segi pmikiran,tingkah laku,percakapan dan semua nye lah..hehe..tapi ykew nie??..k meh sini aku cikit cmne nak tahu kalau kte da dewasa atau tidak..nie bdasarkan kajian2 yang telah dija
lankan oleh pakar2 psikologi..so korang pndai2 lar ye..tgk diri masing2..hehe
 
 Kita dewasa kalau...

  • Tahu berpakaian kemas dan rapi tanpa perlu di ingatkan serta tidak pernah mengeluh saat mengenakan pakaian tersebut..
  • Saat kita mengalami kegagalan,kita tidak mudah menyerah sebaliknya menjadikan kegagalan tersebut sebagai satu pengajaran..
  • Tidak pernah malu untuk meminta maaf sekiranya melakukan kesilapan..
  • Mempunyai tujuan hidup dan tahu apa yang harus dilakukan untuk meraih impian..
  • Sedar akan kekurangan tetapi tahu potensi yang boleh dikembangkan.tidah ada perkataan putus asa dalam kamus hidupnya. Malah berusaha memperbaiki setiap kekuranganya.
  • Tetap tenaag dan sabar disaat berhadapan dengan masalah.masalah tak akan selesai kalau kita sentiasa merungut..
  • Bertanggungjawab dan bersadia menanggung sebarang akibat dari prbuatan kita sendiri..
  • Kita tidak pernah sombong atau bangga diri apabila di beri pujian
  • Biarpun pedas kita dikritik,namun kita menerimanya dan anggap ia sebagai cara untuk kita jadi yang lebih baik..
  • Berhubungan baik dengan semua orangtanpa memilih pangkat atau kedudukan seseorang..
  • Tidak pernah menyalahkan orang lain tanpa sebarang bukti yang kukuh..
  • Boleh berbincang sebarang topik dan isu..
hah..tu la antara ciri2 yang menunjukkan kita sudah dewasa..ada tak ciri2 tu dekat korang??hehe semakin meningkat umur kita,semakin banyak pengalaman yang akan kita tempuh..pada masa itu juga kita akan berjumpa dengan ramai orang..dengan bnyak ragam dan kerenah masing2..namun anggap je lah semua tu asam garam dalam khidupan kita sebagai seorang manusia..harapan aku..agar aku berjaya dalam menenpuh segala ujian dan dugaan hidup selepas ini..hope juga korang dapat menyesuaikan diri walau kat mana pun korang berada.. paling penting jaga segala tingkah laku serta percakapan kerana itu mencerminkan peribadi diri kita..:)
sekian untuk entry kali ni..ada masa nanti aku share lagi ok ..hehe..daa~~


 

Terima Kasih,Jangan Lupe Komen

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...